TAG: Liebster Blog Awards



Pravidla:

1. Poděkuj blogerovi, který tě nominoval.
2. Napiš 11 faktů o sobě.
3. Odpověz na 11 otázek, které jsi dostal/a.
4. Nominuj 11 blogerů, kteří mají méně než 200 pravidelných čtenářů, aby odpověděli na tvých 11 otázek.

Moc ráda bych poděkovala Lucii z blogu One page to the end, která mě nominovala. Trvalo mi nějako dobu, než jsem konečně měla dost času ke splnění. Je pro mě vždycky těžké o sobě něco psát. Ale díky tomu a nominaci dalších 11 blogerů jsem si rozšířila obzory a poznala další fajn blogy. :)

11 faktů o mě:


1) Jsem čtecí závislák - pokud jsou dny, kdy do ruky nemůžu vzít knížku a číst, to je k uzoufání. Knížka je jediná věc, která mi v kabelce nikdy nechybí.

2) Jsem kávový závislák - ne, že bych se v kafi extra vyznala, ale aspoň tři denně stihnu vždycky.

3) Mám ráda nápaditý design, originální věci - nic přeplácaného, jednoduchý osobitý styl autora.

4) Ráda nakupuju v Ikee a prohlížím si jejich katalog, plánuju, co si koupím, v duchu si představuju svůj super byt. Je to dlouhodobý a pravidelný stav.

5) Knihy vybírám často podle obálky. Není tomu tak samozřejmě vždycky, nejde soudit obsah jen podle obalu. Ale pokud je kniha dobrá a zároveň má krásnou obálku = dvojité vítězství. :-) 

6) Ráda cestuju a vnímám cizí kultury. Když už někam jedu, tak nechodím po muzeích a výstavách, ale chci si užít město a okolí, pozoruju lidi kolem, prohlížím a fotím památky a zajímavá místa.

7) Chtěla bych mít domácího mazlíčka, aspoň želvu nebo králíka. Jenže není čas a prostor, takže mám smůlu.

8) Občas potřebuju být odříznutá od světa. Čtení knih mi k tomu dost pomáhá, prostě vypnout, přestat přemýšlet a chvíli číst osudy někoho jiného.

9) Ne že bych byla sběratel nebo bordelář, ale mám snad dvě krabice plné věcí, co nedokážu a nechci vyhodit. Jsou to vzpomínky na různé situace, akce, kina, myslím, že tam mám i asi pět let starý nákupní seznam. 

10) Někdy jsem strašně líná. Dávno je tomu, co jsem měla možnost na den nevylézt z postele, jen koukat na filmy a jíst. Ale doufám, že se mi někdy třeba zase poštěstí. :-) 

11) Některé filmy a seriály můžu vidět vidět pořád dokola. Pokud se učím, sleduju např. zásadně Gilmorky. :-)  U filmů záleží na náladě, ale i když mám ráda nové filmy, k některým se vracím opravdu často.


Otázky pro mě: 


1. Jaký je tvůj vztah k e-knihám?
Kladný až neutrální... :) beletrii čtu radši v tištěné formě, miluju papírové knihy, ráda je jen tak beru do ruky a lsituju. Elektronicky čtu především skripta a některé recenzáky, je to užitečné, ale elektronická kniha pro mě tištěnou nahradit nedokáže...

2. Bereš si sebou knihy na dovolenou?
Jasně! Bez knihy se nehnu prakticky nikdy nikam. Ať už jedu do práce, na sraz, či schůzku, jdu na poštu, prostě kamkoliv. O dovolené nemluvě - když někam jedu, beru si vždycky knížku, i když třeba není moc příležitostí ke čtení.

3. Jaká je tvoje nejoblíbenější kniha a proč? 

Tohle je hrozně těžká otázka, protože jak z toho množství vybrat jednu konkrétní? Oblíbených knížek mám spoustu, ale kdybych měla vypíchnout jednu, tak Hvězdy nám nepřály, protože mě donutila přemýšlet a hodnotit a dovedla mě k slzám (to se mi běžně neděje).

4. Jaký je tvůj názor na filmové adaptace knih?
Filmové adaptace beru jen jako doplněk, protože většinou nedokáží zapůsobit tak jako kniha, kde si postavy člověk nějak představí a pak jsou ve filmu ztvárněny jinak. A hlavně - filmy jsou v podstatě takovou anotací ke knize, málokdy se stane, že jsou přesně podle knihy a dost maličkostí (podstatných maličkostí) tam chybí.

5. Nakupuješ raději na internetu nebo v knihkupectví? 
Dřív jsem hodně nakupovala v knihkupectví, poslední dva roky spíš po internetu. Do knihkupectví se ráda chodím "dívat", ráda si knížky prohlížím. Jediným negativem ale je, že většinou odcházím s depresí, že si všechny knížky nemůžu koupit. :-) 

6. Jaké je tvé nejoblíbenější nakladatelství?
Těch je určitě víc. Mezi nejoblíbenější bych zařadila HOST, Jotu, Fragment a Yoli.

7. Proč jsi se rozhodl/a založit blog?
Můj blog nebyl původně vůbec o knihách. Založila jsem ho jako další cestu prezentace fotografií. Ale postupem času jsem ho rozšířila i na knihy, protože ráda čtu, ráda knihy doporučuju a tak jsem se rozhodla o knihách psát.

8. Oblíbený žánr?
Dřív jsem milovala válečnou prózu, teď se často uchyluju k dystopiím nebo fantasy a miluju detektivky. 

9. Kolik času trávíš na blogu a u knih? 
U knih více než na blogu. Čtu všude a v každé volné chvilce. Na blogu jsem denně, nejvíce času trávím nad psaním recenzí.

10. Posloucháš při čtení knih hudbu? 
Jak kdy. Raději čtu a neposlouchám u toho nic. Ale pokud je okolí příliš rušné, tak si pouštím gudbu, abych se od okolí odřízla. Pak se mi občas stává, že mám určitou kapelu spojenou s konkrétní knihou, jako třeba s Lolitou od Nabokova budu mít už asi navždy spojenou kapelu Garbage. :-) 

11. Máš nějaký systém na řazení knih v poličkách?

Knížky mám rozstrkané všude, kde je místo, dokonce i v práci. :-) Takže ne... Snažím se v tom mít aspoň trochu pořádek, ale není to moc možné. :-) 

Nominovaní blogeři

Tohle také nebylo zrovna nejjednodušší rozhodování. :) Mezi blogery moc známých nemám. :) Vybírala jsem podle toho, jak na mě daná osoba působí a také podle stylu blogu. Moc ráda obdivuji nápadité a stylové blogy, kde je vidět, že si autor dává záležet. :) Takže tady je můj výběr:

Pokud odpovíte na otázky, budu ráda. Samozřejmě pochopím, když ne. Je toho teď tolik, že by člověk potřeboval, aby měly dny 48 hodin. :)

Mých 11 otázek:

1) Která kniha v tobě za poslední dobu vyvolala opravdu silné emoce (ať už negativní nebo pozitivní)?

2) Co "povinná četba"? Nesnášela jsi ji (nesnášíš), nebo tě některá knížka z řady povinné četby opravdu bavila a vracíš se k ní?

3) Jak (popřípadě kde) se inspiruješ k designu vašeho blogu? Odráží se v něm tvoje osobnost?

4) Co pro tebe znamená čtení knih? 

5) Jak jsi na tom s nákupem knih? Hodně utrácíš za knihy nebo většinu dostáváš od nakladatelství?

6) Co pro tebe znamená tvůj blog?

7) Dojala tě některá kniha k slzám?

8) Máš nějakou zamilovanou knížku z dětství? Kterou ti četli rodiče nebo ty sama?

9) Podle čeho si vybíráš knihy? Ať už k recenzi nebo koupi?

10) Máš nějaké nejoblíbenější místo ke čtení?

11) Kupuješ knihy svým blízkým? (K Vánocům, narozeninám, ...)


Tímto završuji svůj Liebster Blog Award. 

Budu se těšit na vaše odpovědi. ☺





4 komentářů:

  1. Ahoj, díky za nominaci, zítra na to vlítnu a pošlu Ti odkaz! Děkuji. ;)

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj, děkuji za nominaci! Moc si toho vážím, nicméně jsem tento tag už dělala. Ale Tvé otázky jsou vážně originální a zajímavé! Tudíž si říkám, že bych tento tag mohla udělat ještě jednou :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To se omlouvám :( já si právě říkala, jestli už to někdo z Vás nominovaných nebude dělat podruhé... Ale jestli se Ti bude chtít, budu určitě moc ráda! :)

      Vymazat

Díky všem za komentáře, postřehy a dojmy! :)

 

Spolupracuji s:

Spolupracuji s:
Internetové knihkupectví a nakladatelství

Severské detektivky

Knihy IDNES

Audioknihy

Instagram

Co nejčastěji lovíte:

FotoTerárníci

Twitter

Get In Touch

sarancatko19@gmail.com